Pressemeddelelse

54.000 opskriftsøgninger er endt med online-indkøb: Nu bliver BilkaToGo del af Arlas digitale købsknap

Modules.WebCore.Models.ViewModels.Layout.MultilineHeadingViewModel

For halvandet år siden lancerede Arla den digitale købsknap Click&Cook®, som gør det muligt at komme fra en Karolines Køkken-opskrift på arla.dk og direkte videre til at købe opskriftens ingredienser. Tjenesten gør Arla førende indenfor kombinationen af inspiration og eCommerce. Siden lanceringen har Click&Cook® konverteret 54.000 opskriftsbesøg til online-køb på Rema 1000 med Vigo og Osuma. Og fra 1. maj udvides købsknappen, når BilkaToGo og deres 18 butikker også bliver en del af tjenesten.

Når beslutningen om aftensmaden skal tages i de danske hjem, henter mange inspiration på nettet. Hele 30 mio. gange årligt klikker danskerne nemlig ind på Arla.dk og søger efter opskrifter på alt fra boller i karry til chokoladekage. I slutningen af 2018 lancerede Arla det digitale innovationsprojekt Click&Cook®, som gør det muligt at hoppe direkte fra opskrifter på arla.dk over til at købe ingredienser til opskrifterne og få dem leveret via indkøbs- og udbringningstjenesterne Rema 1000 med Vigo og Osuma.

Det er allerede sket 54.000 gange, siden Click&Cook® blev lanceret. Og nu udvider Arla succesen og får endnu en stor dansk dagligvarebutik med ombord. BilkaToGo bliver nemlig en del af Click&Cook®fra 1. maj 2020. BilkaToGo tilbyder, at varerne til den pågældende opskrift pakkes i en af Danmarks 18 lokale Bilka-butikker, hvor danskerne kan afhente de pakkede varer i Bilkas drive-in, så indkøbet tager kortest mulig tid.

”Med BilkaToGo kan vi nu tilbyde forbrugerne tre forskellige oplevelser, når de handler online. Osuma tilbyder direkte levering til døren. Hos Vigo handler en anden for dig og leverer hjem, mens du kan hente varerne selv hos BilkaToGo, der har pakket dem for dig og placerer dem i bagagerummet på din bil. Det gør Click&Cook® endnu mere relevant for flere danskere, og Arla fortsætter i spydspidsen mellem en kombination af inspiration og eCommerce,” siger Rasmus Dalby Jørgensen, der er Digital Development Manager hos Arla.

Hos BilkaToGo ser de frem til samarbejdet:

”Vi oplever helt klart, at kunderne vil have simple og nemme løsninger, når de skal planlægge og klare ugens indkøb. Det får de, når vi kombinerer Click&Cook® og BilkaToGo. Med et klik tilføjes ugens madplan til indkøbskurven, og det er stadig nemt lige at få toiletpapir og lidt til madpakkerne med inden, at varerne er klar til afhentning i vores drive-in,” siger Mette Lauritzen Loven, der er ansvarlig for BilkaToGo.

54.000 opskriftsbesøg konverteret til køb siden lancering

Arla lancerede Click&Cook® i slutningen af 2018, og siden da er hele 54.000 opskriftsbesøg sendt videre fra Arla til Rema 1000 med Vigo og Osuma og derved blevet konverteret til online-køb. I gennemsnit lægges der to opskrifter i kurven, når danskerne køber ind via Click&Cook.

Hos Arla er de tilfredse med resultaterne og har allerede sat en ambitiøs målsætning for 2020:

”Et resultat på 35.000 for 2019 alene og 54.000 i alt siden lanceringen er særligt tilfredsstillende, når man ser det i lyset af, at vi har haft minimal markedsføring af Click&Cook, så brugerne har i høj grad selv vist interesse i at købe opskrifterne og anvende købsknappen,” siger Rasmus Dalby Jørgensen og fortsætter:

”Fordi opstarten af Click&Cook® har været så vellykket, har vi sat forventningerne til 2020 højt og stiler efter at sende 50.000 opskriftsbesøg videre til vores tre samarbejdspartnere. Samtidig har vi en række nye initiativer på vej, og vi er også i tæt dialog med andre relevante dagligvarespillere i både Danmark og Sverige, så forventningerne til 2020 er store.”

Når brugerne har valgt opskrifter på Arlas hjemmeside, bliver de tre dagligvarebutikker rangeret efter, hvem der har flest varer, der matcher opskrifterne. Arla blander sig – udover mejeriprodukterne – ikke i hvilke mærker, der puttes i kurven. Det styrer dagligvarebutikken og forbrugeren selv.

_______________________________________________________________________________

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 9.700 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Jesper Skovlund
Primær kontaktperson

Jesper SkovlundPR-chef, Arla Danmark

Kun henvendelser fra pressen.