Lurpak® introducerer en plantebaseret variant og bringer smag og kvalitet ind i en ny kategori

Læs tid
1 min
Den nye Lurpak® Plantebaseret
Publiceret
14 august 2024
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Arla Foods lancerer nu en Lurpak® Plantebaseret variant på det britiske og danske marked. Investering i nye produkter er en vigtig del af Arlas vækststrategi og lanceringen af Lurpak® i en plantebaseret variant er en af faktorerne, der skal styrke virksomhedens brands p å n ø glemarkederne.

Da flere forbrugere køber både mejeriprodukter og alternativer, sigter Lurpak® Plantebaseret mod at imødekomme de ændrede forbrugerkrav og nye forbrugsvaner. Som markedsleder kan Lurpak® tilføre værdi både for detailhandlere og forbrugere med lanceringen af det nye produkt.

Peter Giørtz-Carlsen, CCO for Arla Foods Europe, udtaler: "Som et landmandsejet andelsselskab vil mejeriprodukter altid være en central del af Arla. Men for at styrke positionen for vores brands og tiltrække nye forbrugere, skal vi innovere. Vi tror, der er plads til både mejeriprodukter og alternativer i en sund og bæredygtig kost, og vores nye innovation inden for plantebaserede produkter giver os mulighed for at tilbyde vores kunder det valg inden for vores brandportefølje. Den plantebaserede kategori vokser, og lanceringen af Lurpak® Plantebaseret giver os mulighed for at bringe Lurpaks kvalitet og smag til forbrugerne. Dette sikrer i sidste ende, at vi fortsætter med at drive vækst i vores portefølje og skabe værdi, der kommer tilbage til vores landbrugsejere."

Lurpak® Plantebaseret tilbyder god smag og kvalitet, som Lurpak er kendt for. Den har en simpel ingrediensliste, der sikrer samme funktionalitet som Lurpak® Smørbar, og den kan bruges til at smøre direkte på brødet, til madlavning og til bagning.

Lurpak® Plantebaseret lanceres i butikkerne i Danmark fra uge 35 2024.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663