Strategisk partnerskab mellem Peter Larsen Kaffe og Arla Pro skal løfte kaffe- og mælkeoplevelser til nye højder
- Læs tid
- 1 min

- Publiceret
- 16 januar 2025
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Peter Larsen Kaffe og Arla indgår strategisk og værdiskabende partnerskab for at inspirere til bedre kaffe- og mælkeoplevelser. Fælles for de to virksomheder er tilgang til rådgivning, know how og stærke brand koncepter med fokus på kvalitet og ansvarlighed.
Kaffe og mælk er en uundværlig kombination for mange kaffeelskere og formålet med partnerskabet er at inspirere til gode smagsoplevelser, hvor kvalitetskaffe og den rigtige mælk går hånd i hånd.
”Kaffe og mælk hænger naturligt sammen, og med samarbejdet kan vi tilgå vores fælles kunder med størst mulig kompetence. Vores ønske har været at finde en samarbejdspartner, der har en lige så ambitiøs tilgang til partnerskaber, som vi har i Arla Pro, og som evner at få helheden til at blive større end de enkelte dele, udtaler Kamilla Korsgaard Svane, Head of Foodservice, Arla.
”Der er klare ligheder mellem Arla og Peter Larsen Kaffe. Især når det gælder bæredygtighed og ønsket om partnerskaber. Vi har også meget sammenlignelige tilgange til vores kunder, hvor vi begge arbejder for at bruge vores faglighed og rådgivning til at bygge muligheder.” Uddyber Jesper Otte Christiansen, Key Account Manager Arla Pro.
Sensoriske kaffekompetencer og vidensdeling
Hos Peter Larsen Kaffe vil man især skabe værdi gennem know how, vidensdeling og de stærke kaffekompetencer.
”For os er smag og kvalitet essentielt. Derfor er vores konsulenter er sensorisk uddannede i kaffe, så de kan rådgive kunder bedst muligt om alt fra valg af kaffebønner til maskiner - og samtidig hvordan mælken fungerer bedst på kaffemaskinerne. Partnerskabet giver mening på flere niveauer, og vi komplimenterer hinanden perfekt i forhold til kaffeoplevelsen som helhed”, uddyber Lars Nørskov, Head of Out of Home hos Peter Larsen Kaffe.
Møder markedet sammen for at løfte koncepter til nye højder
Arla Pro og Peter Larsen Kaffe ser frem til at møde markedet og fælles kunder sammen for i fællesskab, at løfte kaffe- og mælkekoncepterne til nye højder. De to virksomheder forventer, at der vil være forskellige tiltag og aktiviteter, der kan opleves i 2025. Blandt andet indgår Arla Pro’s mælk allerede i Peter Larsen Kaffe & Woody’s mobile kaffebarer.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.
Skrevet af



